2012. április 26., csütörtök

Ezt a SEOt ajánld a konkurensednek

Szerző: Attila Somlovari

A keresőoptimalizálásban olyan sokat hallunk azokról a tényezőkről, amelyek segítenek oldalunknak előrelépni az organikus találati listákon. Most jöjjön néhány olyan hiba, amelyeknek elkövetése komolyan visszavetheti weblapunkat a rangsorolásnál:

SEO hibák

Duplikált tartalom:
A duplikált tartalom nem csak azt jelenti, hogy más oldalak tartalmával nem egyezhet a mi weboldalunknak a tartalma, hanem a saját weboldalunkon belül sem lehet tartalom duplikáció. Miért baj ez?
Ha Google fejével gondolkozunk, ahol a jelszó: "Ami a felhasználónak jó, a Google-nak is jó", akkor rájövünk,  hogy mivel senki nem akarná ugyan azt a tartalmat többször elolvasni egy oldalon. A Google-nek is el kell döntenie, hogy mit mutat meg a felhasználónak rangsoroláskor. Ilyenkor az először beindexelt tartalmat mutatja meg, hiszen azt gondolja, hogy amit elsőnek indexelt, az volt az eredeti és a többit csak másolták. Tehát nem büntet, hanem egyszerűen nem jeleníti meg rangsorolásnál ugyan azt a tartalmat, mivel a lehető legjobb találati listát szeretné adni a felhasználóknak. Az oldalon belüli duplikációval ugyan ez a helyzet. gyakorlatilag saját magunkkal versenyzünk, aminek az eredménye az lesz , hogy csak egy oldalt jelenít meg a rangsorban, pedig lehet, hogy 2-3 oldalunk is bekerülhetne a TOP 10-be.

Kifelé mutató linkek minősége:
Ha olyan oldalra mutat a linkünk, ami témába vágó, akkor nincs vele probléma, viszont ha spam vagy vírust tartalmazó oldalra linkelünk akkor bizony az lehúzza oldalunk értékét.

Keyword stuffing:
Ez akkor valósul meg általában, amikor egy kontár seo-s megkapja az információt, hogy számít a kulcsszósűrűség. Ez igaz, számít, de csak egy bizonyos pontig. (Bár ennek a befolyását eléggé lehúzták a Googlisok a 2012-es superweek konferencián.) Az egészséges kulcsszósűrűség 6% körül van. Efelett előfordulhat, hogy spam gyanúba keveredünk és vakarhatjuk utána a fejünket.

Szemantikus jelölések hiánya, vagy túlzott használata:
Ha nem használunk h1-h2-h3 jelöléseket, akkor kihagyjuk azt a lehetőséget, hogy valamit fontosnak jelöljünk meg. Ha viszont minden második mondatunk h1 jelölést kap, akkor elveszti értékét. Tudjatok, ha minden fontos, semmi sem az!

Duplikált title, meta description használata
Ha minden oldalunknak ugyan azt a címet és leírást adjuk, akkor szintén elveszti fontosságát és relevanciáját. Ennek köszönhetően oldalunk gyorsan visszasorolódhat.

Szerver elérés:
Elég csak 2 napig szünetelnie ahhoz, hogy akár ki is kerüljünk az indexből. Ezért nagyon fontos a megfelelő tárhely szolgáltató kiválasztása.

Blak hat módszerek alkalmazása:
Ha ki akarunk szúrni a konkurenciával akkor adjunk neki tanácsot black hat módszerek alkalmazására. (Természetesen ez nem lenne sportszerű!)
Amennyiben ilyet használunk, biztosak lehetünk, hogy jó ideig nem lesz dolgunk a SEO-val, mert kikerülünk az indexből. Kivétel nincs.
Erre jó példa, amikor pár éve a BMW oldalán nem látható szöveg volt az oldalon (ugyan azzal a színnel írtak, mint ami a háttér színe volt), 1 évre kitiltották az indexből a bmw.de domaint.

A fekete kalapos módszereket alkalmazókat itt tudjuk feljelenteni:


Ez csak néhány olyan hiba, amire érdemes figyelni, persze ezeken kívül még számos, a rangsorolást negatív irányba befolyásoló tényező létezik. Ezekről a későbbiekben írunk.