2012. május 30., szerda

Google Ügynökségi Nap, az információk tárháza

Szerző: Attila Somlovari

Május 25-én került megrendezésre a 2. Google ügynökségi nap. A résztvevőknek valóságos információhaddal kellett megküzdeni, hiszen az Online Úristen számos területen újított és további változtatásokra is készül a következő hetekben, hónapokban.

Lássuk szépen sorban!

Ügynökségek számára:

Júniustól csak az lehet tagja a programnak, aki:
Júniustól visszamenőleg az utolsó 3 hónapban aktivitást mutat- Igényelt kupont, felhasználta a kupont, rendezvényen volt, valamint rendelkezik MCC fiókkal, valamint még egy fontos információ: szeptembertől csak az az ügynökség igényelhet Adwords kuponokat, akik letették a szükséges Google Adwords vizsgákat.
És egy rossz hír a trükkösöknek: 2-3ár hete nem lehet már magyaroszági számlázási című fiókban külföldi Adwords kupont felhasználni, magyar fiókban csak a magyar ügynökségi központ által  kibocsátott kuponok használhatóak. (ebay forgalom drasztikusan csökken :)

Mobil:

Remek előadást láthattunk Arany Jánostól a mobiltelefonra történő optimalizálás fontosságáról. Ezt értem klasszikus értelemben, de a hirdetések optimalizálása sem elkerülhető ma már!


Néhány érdekes szám:

• 2011. vége: a felnőtt lakosság 85%-a használt mobiltelefont *
• A teljes használatban lévő mobilkészülék-állomány 10,8 millió db
• Az aktív okostelefonok száma: 2,5-2,6 millió készülék (ezek nem mindegyikét használják internetezésre)
• Az internetezésre is használt okostelefonok száma >1,5 millió db (2012.03) – Ipsos, GKIeNET, NRC
• Ebből csak az utóbbi két évben 1,5 millió darabot értékesítettek, ami az összes eladások közel 50%-a**
Magyar számok, 2012.

János arra is rávilágított, hogy a különböző eszközök más-más időben kerülnek a kezeink közé. Míg nappal a desktop gépeket részesítjük előnyben, addig az este folyamán akár a TV előtt is az ölünkben van a tablet, és így más-más eszközre célozva alapjaiban más hirdetéseket tudunk eljuttatni a felhasználókhoz, ráadásul jóval olcsóbban, mintha hagyományos eszközökön hirdetnénk.



Youtube:

Talán a legizgalmasabb előadást láthattuk, hiszen mindenkit érdekel, hogyan és mennyiért lehet hirdetni a márciusban hazánkba is beköszöntött Youtube.HU videomegosztó oldalon. Számos hirdetési lehetőség van az oldalon, és az eddig tapasztalatok alapján jóval olcsóbb, mint bármi más. 


Persze az is elképzelhető, hogy az enyhén hatásvadász előadás közepette épp számunkra értékesítették ezt a terméket. Az viszont elgondolkodtató, hogy hiába olcsóbb a márkaépítés a Youtube-on, ha naponta kapjuk a rokonainkat "dicsőítő" üzeneteket, hiszen a branding elég agresszív fajával találják szembe magukat a felhasználók. Megjegyzem felhasználó oldalról engem is kiráz a hideg tőle...